وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، با حضور علیمحمدی قائم مقام دادگستری کل استان ایلام، امام جمعه شهرستان چرداول و مسئولین شهرستان سیروان، آیین تکریم ومعارفه معینی فر و حسنوند روسای قدیم و جدید دادگستری شهرستان سیروان برگزار شد.

علیمحمدی قائم‌ مقام دادگستری ایلام گفت: قضات باید با کمک گرفتن از کارشناسان، تحقق درست و کامل نسبت به صدور رأی اقدام کنند و موضوع پرونده را خوب بفهمد تا بتوان رأی درست را صادر کند.
وی اظهار کرد: قضات و همه کارکنان دادگستری باید در راستای احقاق حق تلاش جدی کنند و تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای اجرای عدالت و احکام اسلامی تلاش کنند.
 
این مقام قضایی با بیان اینکه امامان معصوم ما همه دنبال احقاق حق و عدالت در جامعه بودند و امروز قضات دنباله‌رو آن‌ها باید باشند، افزود: طبق اصل 156 قانون اساسی دستگاه قضایی باید مستقل باشد چرا که مسئول تحقق بخشیدن عدالت و حق را به حق‌دار رساندن است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه قاضی باید بدون نفوذ، مستقل، قاطع و طبق قانون حکم صادر کند تصریح کرد: اگر خللی در کار قاضی صورت بگیرد عدالت به‌درستی اجرا نخواهد شد.

 قائم مقام دادگستری ایلام با تأکید بر اینکه قضات باید با کمک گرفتن از کارشناسان،نسبت به صدور رأی اقدام کنند و موضوع را خوب بفهمند تا بتوانند رأی درست را صادر کند، خاطرنشان کرد: علم برای قاضی واجب شرعی است.

علی‌محمدی با تاکید بر اینکه رأی قاضی باید شفاف، قاطع و طبق قانون و احکام سلامی باشد و متجاوزان را سرجای خودشان بنشانند و از اسرار مردم صیانت کنند، ادامه داد: کار قضاوت خطیر و بسیار مهم است لذا باید درانجام آن مراقبت جدی صورت گیرد تا حقی از مظلومی ضایع نشود و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و نظامی بازوی دادگستری در انجام‌ این وظیفه خطیر هستند.

در ادامه مهدی معینی‌فر رئیس سابق دادگستری شهرستان سیروان گفت: مردم بهترین داوران در ارزیابی عملکرد مسئولان قضایی هستند.

محمد حسنوند رئیس جدید دادگستری شهرستان سیوان اظهار کرد: سختی کار قاضی از خطیر بودن عدالت سرچشمه می‌گیرد و برخورد قاطع با جرائم خشن، متجاوزان، تکریم ارباب رجوع، رضایتمندی مردم و کاهش ورودی پرونده‌ها به چرخه دادگستری و کمک گرفتن از بزرگان و ریش‌سفیدان برای حل اختلافات اولویت کاری این دادگستری در سطح شهرستان خواهد بود.

حسنوند کاهش اطاله دادرسی، حبس زدایی، ایجاد امینت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از دیگر اولویت‌های دادگستری این شهرستان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری میزان