وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

وب سایت شخصی محمد حسنوند

Image result for ‫اربعین‬‎

دکتر «محمد حسنوند» در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه زائران اربعین باید به قوانین کشور عراق احترام بگذارند در غیر این صورت مسئولیت کیفری و حقوقی برای افراد به دنبال دارد، اظهار کرد: زائران از تحویل گذرنامه و مدارک هویتی و کارت ملی به افراد ناشناس در هنگام اعزام به عتبات عالیات، جدا پرهیز شود؛ در صورت مفقود شدن مدارک مذکور، مراتب را در اولین فرصت به مراجع ذیصلاح اعلام کنند تا ضمن پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی افراد سودجو، مسئولیتی متوجه زائر نشود.

وی افزود: در حفظ و نگهداری اسناد مسافرتی ازجمله گذرنامه، روادید، قبض عوارض خروج از کشور، بلیط تردد و... دقت داشته باشند و از همراه داشتن گذرنامه جز در موارد ضروری اجتناب کنند.

حسنوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صدور گذرنامه المانی به‌جای گذرنامه مفقود و مخدوش مستلزم بررسی و انجام تشریفات اداری طولانی است لذا زائران باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را داشته باشند.

وی بابیان اینکه هنگام ثبت‌نام جهت تورهای سیاحتی و اعزام به عتبات عالیات، صرفاً از آژانس‌های معتبر سیاحتی و زیارتی که دارای مجوز سازمان حج و زیارت است، استفاده شود تصریح کرد: زائران به تاریخ اعتبار گذرنامه و درج  ورود و خروج از کشور هنگام تردد از مرزهای زمینی کشور،(بالانس اظهار تردد)،دقت لازم را داشته باشند.

رئیس دادگاه سیروان ادامه داد: در حفظ و نگهداری "مانیفست"بیانیه‌های پخش‌شده بین زائران عتبات عالیات و روادیدهای دسته‌جمعی کوشا باشند و هوشیاری و دقت نظر مسافران و زوار عتبات عالیات به هنگام مسافرت به خارج از کشور مانع از بروز اتفاقات ناگوار می‌شود البته از به همراه داشتن زیورآلات، ارز اضافی، مدارک شخصی و... خودداری کنند.

حسنوند ادامه داد: برخی از کشورهای عربی قرص‌های اعصاب، فنوباربیتال، والیوم و... را مواد مخدر تلقی کرده و مانند مصرف‌کنندگان مواد مخدر با حاملین آن‌ها برخورد قانونی می‌شود. وی افزود: کسانی که در خارج از کشور مرتکب اعمال خلاف قانون از قبیل سرقت،کلاه‌برداری،خریدوفروش مواد مخدر، ولگردی، فساد اخلاقی و سایر اعمال خلاف شئونات اسلامی‌می‌شوند، از خروج مجددشان جلوگیری خواهد شد.

رئیس دادگاه سیروان با تاکید بر اینکه احترام به قوانین بین‌المللی و الزامات داخلی سایر کشورها، ازجمله توجه به علائم و تابلوهای هشدار، عدم عکس‌برداری از مناطق طبقه‌بندی‌شده کشور مقصد و... را در نظر داشته باشند،  تصریح کرد:  همراه داشتن شماره تماس شخصی، آدرس، تلفن سفارت و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد، ضروری است.

منبع: ایسنا